pátek 25. října 2013

Recenze: Ovesné kaše

Ahoj! :)

Dnes se zaměříme na recenzi ovesných kaší, které jsem měla možnost ochutnat. Zaměřuji se na 8 druhů ovesných kaší. V poslední době jsem na ovesné kaše ujetá, jím ovesnou kaši každý den k snídani. Zatím jsem zkoušela pouze ty kupované, vlastní kaši jsem se ještě neodvážila uvařit. Takže tady je ta slíbená recenze kupovaných ovesných kaší:

1) Ovesná kaše Expres s čokoládou (Emco)


Složení: celozrnné ovesné vločky (60 %), cukr, čokoláda 5 % (cukr, kakaová hmota, kakaové máslo, emulgátor: sojový lecitin, aroma), bramborový škrob, sušené mléko odtučněné, rostlinný tuk, kakaový prášek, sůl jedlá, glukózový sirup, mléčné bílkoviny, aroma

Cena: kolem 40 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g):
Energetická hodnota: 1621 kJ/387 kcal / 1054 kJ/252 kcal
Bílkoviny: 10,3 g / 6,7 g
Sacharidy: 65 g / 42,2 g
- z toho cukry: 24,8 g / 16,1 g
Tuky: 9,6 g / 6,2 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 3,6 g / 2,3 g
Vláknina: 6,9 g / 4,5 g
Sodík: 0,21 g / 0,14 g

Balení obsahuje 4 porce. Chuťově je kaše dobrá, chutná kakaově. Jen je možná trošku sladší, než bych od ovesné kaše očekávala. Každopádně - já mám radši sladší, takže mi chutná.

Moje hodnocení: ☻☻☻☻☺

2) Ovesná kaše Expres s meruňkami (Emco)


Složení: celozrnné cereálie (ovesné vločky 56,5 %), cukr, meruňky 10 % (meruňky, rýžová mouka, konzervant: oxid siřičitý), sušené mléko odtučněné, bramborový škrob, rostlinný tuk, sůl jedlá, glukózový sirup, přírodně identické aroma, mléčné bílkoviny

Cena: kolem 40 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g):
Energetická hodnota: 1633 kJ/390 kcal / 1061 kJ/253 kcal
Bílkoviny: 10 g / 6,5 g
Sacharidy: 66,6 g / 43,3 g
- z toho cukry: 28,1 g / 18,3 g
Tuky: 7,8 g / 5,1 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 2,6 g / 1,7 g
Vláknina: 6,5 g / 4,2 g
Sodík: 0,21 g / 0,14 g

Balení obsahuje 4 porce. Chuťově je kaše dobrá, najdeme v ní kousky sušených meruněk. Stejně jako čokoládová Emco-kaše je meruňková taky slaďoučká. Každopádně - jak jsem říkala, já mám radši sladší kaše, takže mi chutná. Možná je ještě lepší než čokoládová.

Moje hodnocení: ☻☻☻☻☺

3) Ovesná kaše s kokosem a rozinkami (Tesco)

Složení: ovesné vločky (43 %), sušený mléčný výrobek (laktóza, mléčná bílkovina, rostlinný a živočišný tuk, sušený kukuřičný sirup, aroma), cukr, kukuřičný škrob, strouhaný kokos (4,6 %), rozinky 4,6 % (rozinky, rostlinný olej), jedlá sůl, aroma

Cena: 36,90 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g):
Energetická hodnota: 1770 kJ/421 kcal / 1151 kJ/274 kcal
Bílkoviny: 8,6 g / 5,6 g
Sacharidy: 68,2 g / 44,3 g
- z toho cukry: 23,2 g / 15,1 g
Tuky: 11,4 g / 7,4 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 7,4 g / 4,8 g
Vláknina: 6,0 g / 3,9 g
Sodík: 0,3 g / 0,2 g

Balení opět obsahuje 4 porce. Tuhle kaši jsem poprvé vyzkoušela, když ji měli v Tescu ve slevě. Neodolala jsem a koupila. A co vám budu povídat... VÝBORNÁ! Miluju kokos, miluju rozinky a to spojení... Prostě bomba! Chuťově je opravdu skvělá, doporučuju vyzkoušet. Výživové hodnoty asi nic moc, ale prostě neodolám té chuti. A navíc - kokos je tam opravdu vidět a cítit, rozinky to samé.

Moje hodnocení: ☻☻☻☻☻

4) Ovesná kaše - Jablka, rozinky, med (Dr. Oetker)

Složení: instantní ovesné vločky (56 %), sušené mléko, cukr, rozinky (6,6 %), sušená jablka (5%, s oxidem siřičitým), medový prášek (2,5 %), kukuřičný škrob, modifikovaný bramborový škrob, zahušťovadlo (xanthan), aroma

Cena: 13,90 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g):
Energetická hodnota: 1456 kJ/349 kcal / 874 kJ/209 kcal
Bílkoviny: 12,2 g / 7,3 g
Sacharidy: 68,0 g / 40,8 g
- z toho cukry: 27,2 g / 16,3 g
Tuky: 3,8 g / 2,3 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 0,8 g / 0,5 g
Vláknina: 6,0 g / 3,6 g
Sodík: 0,08 g / 0,05 g

Kaše se prodává po pytlíčcích. Říkala jsem si, že bych mohla vyzkoušet nějakou další kaši, abych pořád nejedla to samé. Po otevření mě překvapily kousky jablek a rozinky. Ale jinak bída. Tahle kaše mi teda vůbec nechutnala. V chuti je lehce cítit "umělotina". Prostě jsem měla po pár soustech sto chutí ji vyhodit. Nakonec jsem ji tedy zvládla sníst až do konce, ale znovu už si ji rozhodně nekoupím. 

Moje hodnocení: ☻☺☺☺☺

5) Ovesná kaše Natural s přírodní vanilkou (Dr. Oetker)

Složení: bohužel nemůžu dohledat. :/ Nevyfotila jsem si balení.
Cena: 13,90 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g): bohužel nemůžu dohledat. :/

Kaše se prodává po pytlíčcích stejně jako předchozí jablko-rozinky-med. Kupovala jsem je společně. Nejdříve jsem vyzkoušela Natural kaši s přírodní vanilkou. Musím říct, že mi přišla lepší než jablko-rozinky-med, ale oproti ostatním kaším málo sladká. Ale jinak byla chuťově dobrá. Žádná "umělotina", ale zároveň žádný velký zázrak.

Moje hodnocení: ☻☻☻☺☺

6) Ovesná kaše Albert Quality - čokoláda

Složení: ovesné vločky 63 %, krupicový cukr, čokoláda 5% (cukr, kakaová hmota, kakaové máslo, dextróza, emulgátor: sójový lecitin, aroma), bramborový škrob, sušený rostlinný tuk (rostlinný tuk, glukózový sirup, mléčné bílkoviny), sušené odtučněné mléko, kakaový prášek se sníženým obsahem tuku, jedlá sůl, aroma

Cena: tuším, že 36,90 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g):
Energetická hodnota: 1633 kJ/387 kcal / 1062 kJ/252 kcal
Bílkoviny: 10,0 g / 6,5 g
Sacharidy: 65,0 g / 42,2 g
- z toho cukry: 23,5 g / 15,3 g
Tuky: 8,2 g / 5,3 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 3,3 g / 2,1 g
Vláknina: 7,1 g / 4,6 g
Sodík: 0,2 g / 0,14 g

Kaše se prodává v balení po čtyřech kusech. Kaše Albert Quality byla první kaše, kterou jsem ochutnala. Zaměřila jsem se na ni také díky značce "Vím, co jím", kterou propaguje Ing. Havlíček.. A absolutně jsem neprohloupila. Kaše je výborná, chuťově je podobná jako Emco-kaše. Jenom je tahle Albert Quality kaše o něco levnější. Takže kvůli lepší ceně dávám ve "smajlíkování" o jednoho smajlíka více.

Moje hodnocení: ☻☻☻☻☻

7) Ovesná kaše Albert Quality - meruňka

Složení: ovesné vločky 58 %, krupicový cukr, sušené meruňky 10 % (meruňky, konzervační látka: oxid siřičitý), sušený rostlinný tuk (rostlinný tuk, glukózový sirup, mléčné bílkoviny), bramborový škrob, sušené odtučněné mléko, jedlá sůl, aroma

Cena: tuším, že 36,90 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g):
Energetická hodnota: 1628 kJ/386 kcal / 1058 kJ/251 kcal
Bílkoviny: 9,4 g / 6,1 g
Sacharidy: 66,7 g / 41,4 g
- z toho cukry: 27,7 g / 18,0 g
Tuky: 7,6 g / 4,9 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 3,1 g / 2 g
Vláknina: 6,7 g / 4,3 g
Sodík: 0,2 g / 0,14 g

Kaše se prodává v balení po čtyřech kusech - stejně jako ostatní kaše Albert Quality. Společně s kaší Albert Quality - čokoláda byla tato kaše první, kterou jsem ochutnala. Na tyto kaše jsem se zaměřila také díky značce "Vím, co jím", jak jsem již psala výše. Kaše s meruňkami je výborná, chuťově je opět hodně podobná Emco-kaši. Je však o něco levnější. Takže kvůli lepší ceně dávám ve "smajlíkování" opět o jednoho smajlíka více. Kdybych měla porovnat tuhle kaši s meruňkami a čokoládovou, tak bych si nevybrala. Obě jsou moc dobré.

Moje hodnocení: ☻☻☻☻☻

8) Ovesná kaše Albert Quality - natural

Složení: bohužel nemám vyfocený obal.

Cena: tuším, že 36,90 Kč

Průměrná výživová hodnota ve 100 g / v jedné porci (65 g) - z www.kaloriceketabulky.cz:
Energetická hodnota: 1639 kJ/392 kcal / 1065 kJ/255 kcal
Bílkoviny: 9,6 g / 6,24 g
Sacharidy: 62,4 g / 40,56 g
- z toho cukry: 14,6 g / 9,49 g
Tuky: 10 g / 6,5 g
- z toho nasycené mastné kyseliny: 3,1 g / 2 g
Vláknina: 7 g / 4,55 g
Sodík: 0,3 g / 0,19 g

Kaše se prodává v balení po čtyřech kusech - stejně jako ostatní kaše Albert Quality. Společně s kaší Albert Quality - čokoláda a meruňka byla tato kaše první, kterou jsem ochutnala. Jak už jsem psala, kaše jsem chtěla ochutnat kvůli značce "Vím, co jím". Této značně prostě věřím a kupuji více takových výrobků. Kaše natural je chuťově dobrá. Je celkem levná. Kdybych měla porovnat tuhle kaši natural s ostatními kašemi Albert Quality, tak bych si vybrala spíše čokoládovou či meruňkovou. Ale i tahle kaše je opravdu dobrá. Určitě bych si ji znovu koupila.

Moje hodnocení: ☻☻☻☻☺

A to je vše, moji drazí. :)

Tak co? Byl vám tenhle "pokus o recenzi" k něčemu? :) Doufám, že vám to pomůže v rozhodování, jakou kaši ochutnat, pokud jste váhali.

10 komentářů:

  1. Já určitě preferuji mnou udělané ovesné kaše. Ty kupované, instantní v pytlíkách jsou zbytečně moc sladké. :( A navíc vlastní kaše jsou mnohem chutnější! Někdy to zkus a najdeš v tom to kouzlo. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se na domácí chystám. ;) ale musím si přečíst na netu, jak to vlastně připravit, aby mi to taky chutnalo. :D Jsem děsně vybíravá.

      Vymazat
    2. Neboooj, naházej tam věci, který máš ráda a bude ti chutnat. Samotná na přípravu je hrozně jednoduchá. :))

      Vymazat
    3. Vločky doma mám, tak snad to nějak vymyslím. V týdnu se na to vrhnu, ale až ve středu, do té doby jsem pryč. Takže bez cvičení a zdravé stravy. :/ ach jo.

      Vymazat
  2. Domaci kase jsou rozhodne lesi. Muzu rict, ze jsem zkousrla skoro vsechny, ktere tu mas a ze vsech jsem citila umelotinu a byly moc sladke. Ale kazdy mame jine chuti:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám třeba sladké snídaně ráda. A mám radši, když je kaše sladší, než když nemá skoro žádnou chuť. Ale vyzkouším tu domácí.

      Vymazat
    2. Jasne, takhle jsem to nemyslela. Taky mam rada kdyz je kase sladka, ale ja mslela spis to, ze kdyz si kupujes ty instantbi, neni v tom nic dobreho, je to proste umelotila a to mi nikdo nevymluvi, prece domaci kasi muzes taky udelat krasne sladkou a nebudou to zadna sladidla:)

      Vymazat
    3. Jasně. To víš, že domácí je prostě domácí. :) Lepší a zdravější. Ale když není čas "na vaření", tak mi ta instantní stačí. :) Ale zkusím asi zítra tu domácí.

      Vymazat
  3. Mě v takových kaších vadí dost cukru, normálně si udělám domácí jenom z vody a vloček a přidám banán nebo bílý jogurt, a chutná to skvěle :) jednu dobu jsem ale taky jedla kupované ovesné kaše, chuťově byly dobré, ale toho cukru v nich mi opřišlo zbytečně moc, no :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, cukru je tam dost. ;) No, uvidíme. Asi zítra zkusím domácí. Musím vločky přes noc namáčet?

      Vymazat

Děkujeme za milé komentáře! :) Přijďte zase! Na komentáře odpovídáme tady na blogu.